Wednesday, May 4, 2011

Kisah Guru yg x Hensem ngan Muridnye yg Bijak

Assalamualaikum..
Komen yg aku dpt dri entry Pengggunting Rambut n Customernye yg Kacak.. hehe, bagus crite nih, aku da penah bace tp bagi yg blom bace boleh la amek mase cket.. grrr... lawak yg x bodo gamaknye.. haha :p

bebudak tadika a ni kott..grrrrr

Sorg guru tadika, tak percaya pada tuhan.. Dia cuba untuk brainwash otak kanak kanak ditadika tuh.. Berikut adalah conversation antara budak budak tadika dan guru tersebut.. 

Guru: Murid murid, ini apa?? 
Murid: Pensil (ramai-ramai) 
Guru: Kamu nampak tak pensil nih?? 
Murid: Nampak.. (lalu guru tuh masukkan pensil tu kedalam kocek.. lalu ditanya lagi) 
Guru: Murid, ada lagi tak pensil tu? 
Murid: tak ada cikgu.. 
Guru: Kenapa kamu cakap takda..?? 
Murid: Sebab kami tak nampak pensil tuh.. 
Guru: Bagus.. Kalau kamu tak nampak, maka ianya tak ada..Sekarang cikgu nak tanya.. Tuhan tu ada tak..?? Murid: Tak ada.. 
Guru: Kenapa..?? 
Murid: sebab kami tak nampak.. 
Guru: Bagus.. Kamu pandai.. (dalam hati dia, gembira la dapat brainwash murid tuh) 

Tiba tiba, sorang murid bijak(peep) angkat tangan.. Dia meminta peluang memberikan contoh pulak.. Lalu guru tu pun benarkan.. Berikut adalah conversation mereka.. 

Murid bijak: Kawan kawan.. Manusia ada otak tak..?? 
Murid: ada.. 
Murid bijak: Cuba tengok cikgu.. dia ada otak tak..?? 
Murid: takde.. 
Murid bijak: kenapa..?? 
Murid: sebab kami tak nampak.. 
Murid bijak: Jadi cikgu takde otak la kan..?? 
Murid: Betul... Cikgu takde otak sebab kami tak nampak otak cikgu.. 
Guru: grrrrrrr..........


By Ayie

7 comments:

pena said...
This comment has been removed by the author.
pena said...

bagus2x..murid tu mmg bijak..

Rozuan Ismail said...

dah pernah baca cerita ni.sentap kejap cikgu tuh.

peep said...

crite lame ni.. tp gelak lagi even da penah bace.. haha

axl said...

haram natanng nih boh nme die lak...

Rafidah Farhana said...

Pandai! Good writing :)

hantu said...

haha..terkena cikgu.haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...