Wednesday, April 13, 2011

Pak Jem n Tokan Obat


gamba cilok google


Salam, lawak ni da lame da aku dgr, tp harini baru nk tulis sbb aku teringat, perlu ke aku bgtau?? ntahle, layan je la k..

Alkisah di dalam sebuah kota A Famossa( bukan yg kt melaka eh), seorang tokan ubat sedang mempromosikan ubat jualannya, obat gempa namenye..

toke ubat : Mari! Mari! Adik, abang, kakak, pakcik, makcik, tok2 n nenek sekalian.. Saya ingin memberitahu anda sesuatu. Satgi bandar ini akan dilanda gempa. kalau korang sume nk selamat, meh try ubat saya ini. kompem korang x akan merasakan gempa bumi itu. Saya dah jual ubat ini di merata pelosok dunia n setakat ini xde yg merungut tentang kesahihan obat gempa nihh, hehehe. Cubalah cpt dol, bandar ini akn dilanda gempa tepat jam11.30 pagi kekgi!!

takotnye!! orang ramai yang lalu lalang di situ terpinga-pinga mendengarnya. Oleh sbb ada yang percaya apa yg penjual obat tu merepek bulat2, dorang pun tanpa was-was, berduyun-duyun beli obat gempa tu.

Jam sudah hampir 11.30 pagi. Semakin ramai yang beli ubat tersebut. Dalam ramai-ramai tu, adalah sorang pakcik, namenye pak Jem. die ni tergesa-gesa beli sbb waktu gempa dah nak dkt. Pak Jem n mereka yang lain pun terus memakan ubat tersebut untuk mengelak dari merasakan gempa bumi yang bakal berlaku.

jeng3, jam sudah menunjukkan pukul 11.30 pagi. seminit berlalu.. dua minit.. tiga minit.. hingga minit yang kesepuluh, xde mende pon blaku. pak jem pon berteriak kepada penjual ubat tersebut.

Pak Jem: Eh! Dah lama ni.. Mana gempanya? ko ni nipu kami eh???

toke obat : Hah! Kan betul apa yang saya kata. pakcik tak merasakan apa-apa gempa pun kerana memakan ubat saya! Itu menandakan ubat saya sangat mujarab!



**THE END**

MORAL OF THE STORY- NTAHLE, PIKIR2KAN SENDIRI
p/s: rase cam nk buat pak jem the series la plak, hehe

n 1 lagi, tgkla filem kurbaan, hindi movie but berkisar pasal penentangan thadap islam. review by alep, an excellent scholar, hehe~

6 comments:

kehidupan said...

haha...weyh go on ngan pak jem the series r..smpai pak jem mati...hahah

Fahmi Jaafar said...

ok no hal lep..haha

as said...

hahahahhahaha

xazryx said...

hahah .pak jem tu da kene kencing .

Unknown said...

dasar penipu tukang ubat.buat orang bengang je

Atiqah Wadiah said...

haha~cara yg bgos nk market brg =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...