Sunday, March 27, 2011

Org KAYA yg pemurah



umm, lamenye ak x update blog ni, maklomla skang ni tgh dok asyek berjoli je.. tp xpe, harini ak akan critekan kisah seorang kaya yg pemurah...<-- mcm aku!

dlm sebuah kampong bernama kg. peep, tinggal seorang pakcik kaya bernama pak jem.(nama ni dia dpt sbb dia kaya, xphm sudah) pak jem ni mempunyai sebuah rumah banglo 7 tingkat suku, kt dpn umah dia ade tanah kosong yg sebesar pdg bola sepak tetapi malangnye x terurus.. satu hari, pak jem berjalan jalan psing kampong tu, then dia terserempak dgn seorang lelaki yg agak tua tgh makan rumput di tepi jalan.. pak jem bertanye kpd lelaki tu, "kenapa kau mkn rumput ni!!??" lelaki tu pon jawabla " aku ni org miskin, duit sesen haram pon xde, so aku mkn ler rumput ni.. nmpk cam sedap jehh."

pak jem: sedap btol ke rumput nihh??
lelaki miskin(ciannye die): maklomlah, aku dah x mkn seminggu nih,so, u know what, this grass is the most delicious!(i'm practicing for MUET ok)..
pak jem: what do u think about getting to my house, i'll treat u with lots of delicious food.
miskin boy: r u serious pak jem???? is it ok if i bring along my family to ur house??
pak jem da letih speaking: btol la mat, lagi ramai ko bwk lagi bagos.. btol btol, x caye sudah, name kau dolah........
org miskin: gamsahabnida pak jem( ntok knowlegde tmbhn, org miskin ni suke lyn crite korea k).. tp pak jem, cukup ke makanan kalo kami dtg ramai2 nihh??
pak jem: ala, ilek je.. kompem cukop punye, lalang kt umah aku tu da dkt 2meter tingginye
org miskin: !@#$%^

tamatlah kisah seorang kaya yg pemurah! so, kalo korang ade duit lebih2, jgn lupe blanje aku k..haha

3 comments:

hafifizainal said...

haha, siot ar peep, terguling2 aku.

Fahmi Jaafar said...

yo'o je terguling ko nihh..haha

Anonymous said...

mngarut mmg keja hg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...