Tuesday, March 1, 2011

Petanda Kematangan di'ctu' hahah


kalau zaman sekolah dulu, balek2 sklh, aku akan tunggu mak aku kat jejantas dpn sklh..heh, ddan mmg paneih btol la cuacenye.. so, bile mak aku sampai je, tros berlari masok kedalam kereta ferarri ak aku tuh ntok menikmati air cond yg sejuk... dan kebiasaannye, jln ptg2 tu kompem jem punye.. tp, aku mmg seronok kalo jam nih, hipotesisnye,

"semakin jam jalan, semakin lame dok dlm ekon"
"semakin lame dok dlm ekon, maken lame nk sampai umah"
"semakin lame nk sampai rumah, kebarangkalian sampai ke rumah sebelum maghrib semakin berkurang"
"semakin cpt dtg maghrib, semakin kurang potensi untuk menjadi pemberi makan ayam"
"n semakin kurang tugas memberi makan ayam, semakin kurang la tenage yg aku perlu gunakan, hehe"

so, kesimpulannye, semua hipotesis kat atas boleh diterime pakai.. n JAM bagi aku zaman sekolah dulu adalah suatu yg amat bermakne..hehehe~(bahaye ni kalo kantol)


TETAPI, ZAMAN SEKARANG SUDAH BERUBAH..
sekarang, aku sendiri dah pon da boleh drive kerete, kesana kesini, berjoli n berbisnes.. haha, tp, dek kerane kepadatan penduduk kt BBB ni, jalan JEM adalah satu kewajipan dan x JEM adalah mustahil.. dan akhirnye bile aku terpakse berhadapan dgn JEM skang ni, kestressan amat dirasai sehingge perasaan ingin tidor dlm kereta membuak buak..heh, aku rase aku semaken matang la.. x gitu?

1 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...