Tuesday, February 22, 2011

Selamat Bercuti Semua!!!!



Assalamualaikum..
Sedar x sedar, akhirnye bdk2 uia kini dah abes sem2. n lepas ni, kalo xde masalah ngan result, kitorang akan ambek lagi 1 sem sahaje lagi sblm dpt dibebaskan dr penjara CFSIIUM nihh..haha, bukan penjare sbnrnye... kalo penjare masakan kami sume dpt p pasar malam tiap2 hari selase pekene oblong yg rasenye sprti prosperity burger tuhh(bak kate wan mbeng, hehe)..n kami juge dpt p ke masjid bersolat, ceh3, tanpe ade guard yg kene iring.. though ade pak gad yg sentiase menunjukkan muke di pintu masok masjid tu, tp sbnrnye mereka tu nk mengelakkan drpd anda sume membuat dose dgn 'fly' melalui masjid..hehhe, nk tau dok ape tujuan aku menulis entry ni sbnrnye???
Okla, seperti biase la kan bile cuti je, kami bdk2 u ni akan memikirkan tntg ape yg ndak dibuat cuti 3 bulan ni..hehe, ade yg nk marathon crite korea 24/7, (aku terkecuali k, ape class korea2 ni..haha, ceh3 xde la), ade yg nk menternak lemak sepuas hati di rumah.. dan ade juge yg nk keluar a.k.a join tabligh ke kan, alhamdulillah dan tahniah buat mereka2 ni... aku ni sendiri, da berape kali diajak oleh sahabat2 ntok join tp ntahle, ade je syaitan yg dok menghasot. katenye,

"xpayah peep, ko ni, byk lagi kott mende laen boleh buat.. duit peep duet, baek ko p carik duet, drpd dok join tablegh ke sane kesini, bukannye dpt pape pon"
kejam sungguh syaitan ni kan.. sesungguhnye dalam sunnah itu ade kejayaan kott.. inilah kate2 hikmat yg sering aku dgr waktu zaman sklh dulu... ade byk mamat2 senior yg sering mengingatkan tntg iman, kebetulan aku balek sklh setiap hari pukol 5, so aku pon lepak masjid, after asar, sahabat2 ni akan adekan mesyuarat, dan beberapa terms yg aku ingat2 lupe seperti bayan, ifradi, karkuzari n byk mende2 yg aku blaja sbnrnye.. tp skrg ni aku pon da lame x hadir dlm majlis macam tuh...ye aku pon tau kt uia ni sendiri pon berlambak majlis2 macam mesyuarah kt zaman sklh dulu tp sifat malas aku ni mendorong aku supaye teros caw lps solat..

Ok kembali kpd topik asal, aku pon terfikir ape mende yg akan aku buat cuti nihh.. so, selain drpd mencari harte duniawi ntok bekalan, (kerane aku target nk beli lappy baru la, hehe), aku juge berhasrat ntok menghafal sekurang-kurangye 1 juzuk tmbhan drpd Al-Quran.. hopefully, selepas juzuk 30 yg skang ni pon aku dah tunggang langgang, aku harap aku dapat ambek mase ntok menghafal lagi dan lagi, n sbnrnye aku ni mendapat suntikan semangat drpd seorang jiran aku nihh.. bdk lepasan SPM, bakal mendapat keputusan yg baek nanti insyaALLAH.. die skang ni tgk dok menghafal Al-Quran di Drul Huffaz, mmg best la dgr crite die.. Al-quran ni sbnrnye mmg akan banyak membantu kite didunia n diakhirat... aku kalau kat uia tuh, tahap kemalasan membace Al-Quran tu amat tinggi sehinggakan aku hanye mengikut bacaan ustaz dlm ipod.. n hanye kengkadang aku membuka mashaf...
So, aku mengharap sgt2 supaye korang yg membacde post ni boleh tolong doakan kemudahan bagi aku ntok dpt menghafaz 1 juzuk dlm tempoh 3 bulan ni insyaALLAH... dan semoge post2 selepas ini bukannye bertujuan hiburan semate mate but ade mesej yg dpt diambil ceh3..ok la hambe nk berundur dulu, kem salam kt mak abah eh..

2 comments:

kasturi said...

selamat bercuti..haha

Fahmi Jaafar said...

Selamat slamat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...