Friday, December 10, 2010

~Farmville Guide~


Assalamualaikum..
aku nk kongsikan beberape tips or cheat mudah ntok menyenangkan korang2 yg maen game farmville dlm fb tu.. tips2 ni mungkin ade yg korang tau n mungkin ade yg bru korang nk sedar.. betape mudahnye bagi korang ntok naek lvl dlm game nih..haha.. tanpe perlu merepek lbih panjang lagi.. ni a antare tips2 nye:
1. Haybale: kalo ikot pade market.. haybale biase berwarne kuning tuh harge nye 100 and korang pt 1xp but in real.. caused by bug, korang akan dpt 5xp instead of 1..haha, easy rite..so, beli la byk2 haybale, penohkan ladang korang n then jual balek haybale tuh.. free2 dpt 5xp ntok setiap haybale. aku da try buat ntok farm aku n aku naek 2 level dr 30 to 32..hehe ;-)
2. Once korang bukak farmville, korang akan berade di tgh2 farm korang. ntok memastikan korang boleh buat ape2 perkare pon tanpe pergi ke tmpt yg sepatotnye( yg mane akan mengambel byk mase), korang beli haybale dan ltk haybale tuh disekeliling avatar korang di tgh ladang. so, avatar akan terkepong oleh haybale tuh n xde peluang ntok berjalan keluar..ntok penjelasan yg lebih jelas cube add aku sbagai neighbour korang. facebook badge aku ade je kt sblh kanan blog ni..

3. this is the new one, also due to bug.. korang boleh accept hadiah yg kwn2 korang bagi 2kali. sekali akan kluar bile korang bukak farmville..n lagi skali kat home korang, ade button game request. tkn padanye n korang boleh accept lagi skali hadiah tersebut.oopss,tp korang kene makesure page tu mesti habes loading kalau x korang akan terbawak ke link ajax/modify..once korang a termasok dlm link tu, hadiah korang akan terlupus serta merta..
4. ini sekadar cadangan ntok mendapat profit plg tinggi. iaitu dgn menanam 'peas'.. seriously seed ni la yg plg menguntungkan bukan skdr duit bahkan xp pon dpt 3.. dan harvest dlm mase sehari je..
5. ok a.. dlm mase korang maen farmville tu, cube try game ni plak..EVONY
nanti aku akan buat revew mengenai game evony lak.. insyaALLAH.. tp ingat, nak maen boleh tp blaja no 1.haha..thats all, bye!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...